03-02-13

Aldi, Lidl,... het kan nog beter/erger

verstand.jpg

Bron : DMorgen dd 30 jan 2013 ' Hollandse zuinigheid in Vlaanderen ' 

Nadat een TV- reportage ons probeerde duidelijk te maken dat er aan goedkoop ook een prijs ( vooral voor de werknemers ) zat, is er nu een winkelketen die het nog goedkoper wil en bruiner bakt op gebied van prijs : het Nederlandse Action die er gewoon voor uit komt dat zij mikt  op de consument met ' Chinese producten voor Chinese prijzen '. Als Aldi en Lidl het al zo bruin bakken, wat dan gezegd van dit aanbod ? Hoe kunnen ze het zo goedkoop aan de man brengen dat een getuige meldt : ' Soms koop ik hier dingen die ik niet nodig heb ... maar ze zijn te goedkoop om te laten liggen. ' 

Hvandeker : Naargelang het standpunt dat je inneemt kan je argumenteren : voor zij die er echt de kantjes moeten aflopen zou je het een zegen kunnen noemen : een roestvrijstalen kaasschaaf voor 99 cent, een lange winteronderbroek voor 2, 99 Euro, etc.

Voor zij die er niet naar hoeven te kijken is dat aanbod ook meegenomen, als je alleen op de prijs let. Maar er zijn natuurlijk nog de elementen van de reportage en van het gezond verstand : wat je koopt heeft ook een invloed op je eigen gezondheid ( als het over etenswaren gaat), het milieu en de arbeidsomstandigheden.
Ik koop, dus ik ben.... verkoop- en marketinglui doen hun werk nog altijd verdomd goed...ook en zeker in tijden van crisis.   

De commentaren zijn gesloten.