13-09-08

Misleidende reclame en groenwassen

6254_toparticlephoto

Bedrijven en reclamemensen schakelen steeds vaker het milieu in om hun producten aan te prijzen. De grens tussen fictie en werkelijkheid is daarbij heel vaak zoek.

Wil je meer over dit fenomeen in de autoindustrie te weten komen, klik hier . Ook in het Nederlands...

Wie als consument door de bomen het bos niet meer ziet, dan is er het initiatief van een Amerikaans social marketing agentschap : klik hier . Het agentschap heeft een index opgesteld om het groenwassen en de echte inspanningen van bedrijven te meten. Er is ook te lezen, waar je moet op letten, bij het bekijken van een advertentie : misleidende woorden, afbeeldingen of grafieken, te vage of niet te bewijzen groene argumenten, overdreven of niet haalbare beloften, verbergen van belangrijke informatie waarbij het bedrijf zich beter, dus groener,  voordoet dan in werkelijkheid. Bron : MO maand september 2008.

Hvandeker : Niet alleen regelgeving terzake maar ook kritische consumenten dienen een dam op te werpen tegen het groenwassen en er mede voor te zorgen dat de juiste en correcte ecologische informatie wordt aangeboden.

   

13:01 Gepost door hvandeker in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: groenwassen, misleidende woorden |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.