03-09-08

Als passagier naar Antarctica ?

pressconf0520061_or

Als passagier naar Antarctica.
Het Princess Elisabeth poolstation op Antarctica wordt in februari 2009 ingehuldigd. Volkswagen, een van de belangrijkste partners van het poolstation, biedt aan één bevoorrecht persoon de kans om daarvan getuige te zijn in het gezelschap van Alain Hubert, oprichter van de International Polar Foundation (IPF) en directeur van het project. Via een wedstrijd wordt één persoon geselecteerd die als passagier mee mag voor een unieke ervaring van enkele dagen op Antarctica. Het poolstation, dat speciaal werd ontworpen om het kwetsbare poolmilieu te vrijwaren, is eveneens een voorbeeld voor de toekomstige levensstijl.

Het Princess Elisabeth poolstation, waarvan het ontwerp, de bouw en de financiering aan het IPF werden toevertrouwd, vormt het voornaamste project in de inspanningen die België levert om de klimaatsveranderingen beter te begrijpen. Het station is het eerste dat werd ontworpen om te functioneren door het gebruik van uitsluitend hernieuwbare energiebronnen en dat gekenmerkt wordt door een uitstekend energetisch rendement. Het werd volledig gebouwd met milieuvriendelijke materialen. Volkswagen is een van de belangrijkste partners van dit ambitieuze project, het eerste “Zero Emission“ poolstation.

De vermindering van de CO2-uitstoot krijgt sinds een aantal jaren voorrang in de strijd van Volkswagen voor het milieu. Die prioriteit kreeg ook een naam: BlueMotion. Blauw is de kleur van het water, van de lucht en van Volkswagen, terwijl “Motion“ staat voor “mobiliteit“. Concreet vertaalt zich dat in een nieuw productgamma, in sensibiliseringsacties en in onze dagelijkse bezigheden. Kwestie van een echte “BlueMotion Attitude“ te creëren.

De “BlueMotion“-varianten (beschikbaar voor 80 % van het volledige gamma) zijn de momenteel meest milieuvriendelijke versies van de Volkswagen modellen. Het merk bereidt voor de nabije toekomst eveneens de lancering van hybride wagens voor, alsook van volledig elektrische wagens of wagens die gebruik maken van alternatieve brandstoffen. De BlueMotion Attitude heeft de invoerder ertoe aangezet om Eco-Driving rijopleidingen te organiseren voor zijn klanten, alsook om fors te investeren in de optimalisering van de eigen infrastructuur. Het gaat daarbij om de installatie van zonnepanelen, van een verwarmingsinstallatie met warmtekrachtkoppeling en van systemen voor een betere verlichting van de werkplaatsen. Meer informatie over de wedstrijd is beschikbaar op de website www.vwpolar.be

Datum: 2008-09-03 09:43:39  Bron : website www.belg.be

 

Hvandeker : Natuurlijk is dit mooiverpakte publiciteit voor VW. Zaak is om tussen de lijnen te lezen ( wat is blue motion echt ? ), en zelf te zoeken en te oordelen wat echt en wat nep is. Niet gemakkelijk....en een uitdaging voor eenieder die wil weten wat, wie, waarom ? Toch maar meedoen aan die wedstrijd ?

www.vwpolar.be  

Je vindt het allemaal wat te ver of te koud ? Maar je wil wel eens zien wat er allemaal al gebeurd is of nog te gebeuren staat, ga dan gewoon eens naar volgende website ( in het Nederlands en enkele andere talen) : http://www.antarcticstation.org/index.php?/partners/finan...

Auteur: GuidoVP

 

antarctica

De commentaren zijn gesloten.