11-04-08

Electrabel, ongeloofwaardig en onbetrouwbaar ?

ampoule

Electrabel heeft de kans gezien haar eigen imago te beschadigen. Dit door totaal onbegrijpelijke en slechte communicatie over haar klantenbestand : Op dag 1 zegt men en ik citeer de woordvoerster in DM dd 9 april " Wij maken ons zorgen. Het is nooit fijn om klanten te verliezen en we doen ook ons best om ze terug te winnen. " om op dag 2 iets totaal anders, zelfs het tegenovergestelde te beweren en ik citeer opnieuw deze dame : " We wonnen in genoemde periode zelfs klanten bij ".

Hvandeker : Dit lijkt steeds meer op het soort reacties na de verkiezingen waar politici zeggen, ondanks een verlies van stemmen, dat ze gewonnen hebben. Dat het opnieuw een rondje " mist spuiten " geworden is, wekt weinig verwondering. Dat men zich al eens vergist in een uitspraak, is toch menselijk ? Dat men er alles aan doet om een imago te behouden van een betrouwbare, solide partner, is ook commercieel normaal. Maar dat men op dag A wit zegt, en op dag B zwart, dat is zeer slecht voor het imago en nagenoeg onbegrijpelijk dat het zelfs maar gebeurt.

En zoals steeds zullen de juiste cijfers nooit gekend zijn want men geeft uiteraard geen openheid over interne cijfers. Het blijft dus voor een stukje gissen en interpreteren. Bovendien zijn er andere elementen die spelen : wat is een klant ( deze  die op een budgetmeter terechtkomt al zeker niet ) ? Ook het gegeven dat de markt sneller groeit dan dat men klanten wint ( dan daalt uiteraard het marktaandeel ) ? Het blijft een ( bewust georganiseerd ) kluwen en een amalgaam aan formules en formuleringen , maar ik denk toch dat men als consument niet anders kan dan zijn eigen contract eens vast te nemen , de condities, de kleine lettertjes en de tarieven bekijken en vergelijken. En dan zal waarschijnlijk blijken dat overstappen meestal een goede keuze is.  Omwille van de prijs maar ook van het milieu, op zoek naar echte GROENE energie. Tot spijt van wie 't benijdt.      

13:10 Gepost door hvandeker in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) | Tags: electrabel, imago, communicatie |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.